Een eigen huis... - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu Een eigen huis... - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu

Een eigen huis...

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

10 Juni 2009 | Turkije, Marmaris

..een plek onder de zon, en altijd iemand in de buurt die denkt dat 'ie je wc maken kon...

Konden we eindelijk lekker warm douchen met onze gekregen warmwatermachine, ging vorige week onze wc stuk. Echt heel handig. Hij bleef ineens maar doorlopen (wat ik pas na 10 minuten doorhad, vond het ineens wel erg lang duren voordat de stortbak vol was) en aangezien Serhat net de deur uit was zag ik, a-technisch als ik ben, geen andere optie dan de watertoevoer maar dicht te draaien. Toen Serhat thuis kwam heeft 'ie een beetje aan de stortbak gekloot, wat positief effect leek te hebben, maar na een keer flushen was het probleem weer terug. We besloten de hele wc maar te negeren, heel verstandig ja, en hebben de rest van de avond op het balkon gezeten met een fles wodka en restjes lauwe cola. Ook weer zo slim, want daarvan moest ik natuurlijk weer tig keer naar de wc.. Opzich hoefden we alleen maar naar onze emlakci (makelaar) te bellen, maar we hadden eigenlijk niet zo'n zin om die kerel weer over de vloer te hebben. Vooral omdat de makelaar in kwestie, toen ik daar een paar dagen eerder langs moest om een nieuwe sleutel voor de benedendeur te halen, te kennen had gegeven wel een dagje met mij naar het strand te willen. Serhat was daar, ondanks dat we echt alleen maar vrienden zijn, niet echt bepaald amused over en besloot dat we de makelaar niet nodig hadden om de wc te maken. Goed, uiteindelijk hebben we het 'we-moeten-serieus-onze-wc-maken-probleem' nog 2 dagen uitgesteld, maar een paar dagen geleden heeft Serhat het toch voor elkaar gekregen het ding min of meer te fiksen. Had het niet achter 'm gezocht, wc-technisch inzicht, maar tot zover -afkloppen!!!!- lijkt het probleem verholpen.
Verder zijn we redelijk gesetteld in ons huis. Het begint alleen nu wel erg warm te worden en ook 's nachts koelt het minder af, dus overweeg binnenkort een kleine ventilator te kopen. Heb ook nog steeds geen gordijnen, maar heb dit opgelost door een paar magazines aan stukken te scheuren en de stukken tegen m'n ramen te plakken. Afgekeken van Fleur, staat best creatief zo! Het scheelt in ieder geval tegen nieuwsgierige buren en helpt toch ook wel een beetje voor de zon. :D

Even een weekje terug in de tijd: ben vorige week zondag met Fleur naar het strand geweest in içmeler. Was erg gezellig en was zowaar niet eens echt verbrand. 's Avonds kwam Priscilla naar Marmaris en zijn we lekker met z'n drieen gaan eten bij een restaurantje aan de boulevard. Toen we na het eten daar nog even aan de cocktails zaten kwam Ahmet langs met Tugrul en Michelle uit Engeland. Het was duidelijk dat die al ietsies meer gedronken hadden dan twee cocktails en voor we het wisten was ons eten door hun betaald en zaten we aan een fishbowl (voor wie hier nog nooit van heeft gehoord, da's een vissenkom vol met een of andere cocktail-mix) met extra wodka in Cheers bar. Wederom gezellig. Geloof dat 'wodka' trouwens wel een regelmatig terugkerend onderwerp lijkt te zijn in deze weblog, hmm..
Anyway, uiteindelijk hebben Pris en ik de avond afgesloten met een B52 in club B52 in barstreet. En eindelijk hebben we onze ViP-card, yeah! ;) Binnenkort ga ik zelf ook een nachtje naar Bodrum, Pris opzoeken daar. Het schijnt er heel mooi te zijn en volgens de verhalen schijnt Tarkan er zo nu en dan nog wel eens op te duiken, dus ben benieuwd.. :P

Vorige week dinsdag aan het werk gegaan en al behoorlijk wat proefduiken gemaakt met mensen. Blijf dat echt het leukst vinden om te doen. En het is heerlijk om in het water te kunnen liggen, want het is echt al weer warm. Afgezien van vorige week woensdag en donderdag -toen heeft het nog een beetje geregend- is het iedere dag al tegen of zelfs over de 40 graden.
Heb ook een nieuwe collega dit jaar, Maartje. Ze is ook Nederlandse en bleek heel toevallig het nichtje te zijn van Maurits, een van de mensen van Randstad jaarbeurs. Hij had wel verteld dat zijn nichtje ook voor een paar maanden naar Marmaris zou gaan, maar stom toeval natuurlijk dat ik nu samen met haar werk!

Zit inmiddels met m'n rug en kont vastgeplakt aan de stoel waar ik op zit, dus tijd om een move te maken. Ben lekker vrij vandaag en heb zo afgesproken met Fleur. We hebben besloten dat we ons energie-level moeten opkrikken door heel veel fruit te eten, dus dat is ook wat we zo gaan doen! ;)

Tot slot nog even de pizza-score tot zo ver: slechts 3!! :D

Groetjes vanuit warm Turkije,
xx Aletta.

• 10 Juni 2009 - 14:11

Yessica:

Hahaha... je maakt er wel een gezellig verhaal van he! Ik ga waarschijnlijk in October voor denk 3 of 4 weken naar marmaris.
    Whaaa. heb er zo'n zin in als ik dat zo lees (dat het warm is enzo)
    Anyway.. ik spreek je. Groetjes en hoop dat je wc het nu wel blijft doen. haha

-x- Yessica

• 14 Juni 2009 - 19:53

Priscilla:

Canim wanneer kom je nou Tarkan spotten? Ik kom in ieder geval volgende week weer misbruik/gebruik maken van mijn VIPpas! Loving it!

Kus