Good to be back.. - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu Good to be back.. - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu

Good to be back..

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

29 Mei 2009 | Turkije, Marmaris

Herkese selam Marmaris'den! :D

Ja, dat is snel he! ;) Ben nog niet aan het werk en hoef pas dinsdag te beginnen, dus heb nu genoeg tijd om even te schrijven wat er de afgelopen dagen is gebeurd.

Allereerst iedereen nog bedankt voor alle smsjes, mailtjes en reacties op m'n logje voor vertrek en na aankomst. Ondanks een hoop gesleep met een heleboel bagage is de reis prima verlopen. Had in het vliegtuig helaas niet m'n vertrouwde nooduitgang-raam plekje, maar had gelukkig niemand direct naast me, dus al met al was het best oke. Op schiphol raakte ik al in contact met een meisje dat naar Marmaris ging emigreren (mijn 32 euro die ik moest bijbetalen voor overbagage leek echt niets naast haar 144 euro..), zij en haar oma, die een paar maanden vakantie ging houden hier, zouden worden opgehaald door haar vriend en ik kon met hun meerijden richting Marmaris. Werd voor Cubuk hotel afgezet; een hotelletje van kennissen waar ik uiteindelijk twee nachtjes heb geslapen. Na aankomst snel m'n spullen naar m'n kamer gebracht, gedouched en wat frissere kleding aangetrokken en toen meteen naar de boot gelopen, waar Aliek en Cemal waren. Was echt leuk om ze weer te zien en om weer op de boot te zijn, maar ook meteen weer zo heel erg normaal! Serhat was op dat moment nog in het internetcafe bezig met de verplichte msn-sessie met zijn Russische vriendinnetje, maar toen 'ie een half uurtje later de boot op kwam kreeg ik echt de langste knuffel ever. Echt lief. Fijn om hem weer te zien na een half jaar lang heen en weer mailen. Na nog een tijdje op de boot gezeten te hebben zijn Serhat en ik pizza gaan eten bij de vertrouwde Pizza Tomato, achter de bazar. Vorig jaar haalde ik daar ongeveer 4 keer per week een combo menutje voor een paar lira..

Woensdag bij Ahmet in de hamam geweest. Emre beach is ineens helemaal gepimpt en ook de hamam ziet er echt goed uit. Ook daar was het als vanouds.. Daarna met Ahmet naar Fleur gegaan en heb eindelijk hun nieuwe huis kunnen bewonderen. Helemaal nieuw en een mooie, rustige locatie. Super.

Woensdagavond met Serhat een aantal appartementen bekeken en uiteindelijk meteen maar besloten in hetzelfde appartementencomplex te gaan wonen als vorig jaar. We hebben nu een appartement nog een trap hoger dan vorig jaar, omdat ons oude huis al was verhuurd helaas. Het appartement zelf is net als vorig jaar ontzettend simpel, maar qua locatie echt ideaal. In principe was het een appartement zonder meubels e.d., maar we mochten van de makelaar spullen halen uit andere leegstaande appartementen, dus uiteindelijk zijn we de hele avond bezig geweest met het twee trappen omhoog slepen van bedden, matrassen, kastjes en een televisie uit de prehistorie. Hij doet het niet, dat wisten we al voor het verslepen, maar Serhat denkt serieus dat 'ie 'm nog kan maken. Ik weet zeker van niet. Anyway, het huis was echt te smerig voor woorden, dus ook meteen de boel geveegd en gedweild. Gisteren hebben we de huur voor de komende maand betaald, samen met een deposit en commissie voor de makelaar, dus het huis is nu officieel voor een paar maanden min of meer van ons, wat we meteen gevierd hebben met wodka-cola! :D Het enige nadeel was alleen dat er geen warmwatermachine in het huis zat, maar die krijgen we vanmiddag van de makelaar! Echt super, want die dingen zijn nog best duur en in principe hoeft hij ons er geen een te geven. We hebben er vannacht al wel geslapen, maar nu kunnen we -hopefully- er vanmiddag ook gewoon douchen.

Gisteren weer meegeweest op de boot en eindelijk weer gedoken. Wist gelukkig nog hoe het moest en 't was heerlijk! Het water is nog wel fris, dus heb nog wel met een dubbele suit gedoken, maar verder is het qua temperatuur echt al behoorlijk warm. Rond de 37 graden overdag, maar 's avonds koelt het nog wel behoorlijk af.

Ga dus dinsdag beginnen met werken. Voor die tijd hou ik nog een beetje vakantie; zaterdag waarschijnlijk bbq-en bij Ahmet en Fleur, zondag met Fleur naar het strand en 's avonds komt Priscilla een nachtje naar Marmaris! Als je dit leest: heb er zin in canim!

Tot zover even mijn update vanuit zonnig Marmaris.. Samenvatting van dit verhaal: het gaat goed hier!!

Groetjes en xx,
Aletta.

• 29 Mei 2009 - 13:14

Leonie:

Hee Aletta!
    Tis lang geleden, maar ik lees je berichtjes nog hoor ;) Leuk dat je weer naar Turkije bent gegaan!
    Ik ben van plan binnenkort naar Noorwegen te gaan. Ik stuur je nog mijn waarbenjij.nu adres :D

Fijne tijd daar!!
    Groetjes Leonie

• 29 Mei 2009 - 15:22

Carolien:

hey nicht,
    Leuk dat je ons weer een beetje op de hoogte brengt van je avonturen. Wat heet is het daar al weer joh! Moet er niet aan denken om in die hitte met bedden te slepen. Maar ja, onder water heb je er iig geen last van :) Heel veel plezier daar, geniet er van!
    liefs

• 30 Mei 2009 - 08:11

Anouk :

Mietje!!!!!
    Sorry sorry sorry voor mijn late reactie! (mietjes mail is coming up)
    Fijn om te lezen dat het goed gaat daar! Geniet ervan!
    Eind sept zit er heel misschien toch nog wel een marmaris tripje voor ons in, dus dat zou super zijn..
    Nou mietje, have fun, geniet en ik hoop snel weer van je te lezen!
    Liefs

• 30 Mei 2009 - 14:39

Nettie:

Hallo lieverd, fijn weer van je te horen. Slaap je nu niet in de keuken, ha ha.Geniet nog van je vrije dagen. Zal gauw bellen. Doe iedereen de groeten daar. Veel liefs van Dirk, pa en mij.Dikke kus.

• 30 Mei 2009 - 16:35

Corrie:

goed te horen dat je geen noodlanding moest maken met je geen nooduitgangplaats.
    je bent weer helemaal op je plek zo te lezen.
    geniet nog even van de vrijedagen.
    xx corrie

• 01 Juni 2009 - 19:36

Sharona:

hey meis!

Leuk dat je weer naar Turkey bent gegaan..:D Je zal het er vast weer heel veel naar je zin hebben:D Want op het werk had je altijd er leuke verhalen over.. Veel plezier daar..!! en geniet ervan!

Groetjes,
    Sharona