The end is near.... - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu The end is near.... - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu

The end is near....

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

17 Oktober 2009 | Turkije, Marmaris

Herkese selam!

Weer een paar weken verder en het seizoen loopt langzaam op z'n eind.. Twee van de duikers zijn inmiddels al gestopt, Maartje werkt niet meer en gaat zondag naar huis en volgende week vertrekt Reggie. Ik hou niet zo van het einde van het seizoen, wanneer het stiller wordt en Marmaris langzaam leegloopt. Het is heerlijk dat het rustiger is, maar het is tegelijkertijd ook een confrontatie met het feit dat het bijna weer over is...
Even voor iedereen die het berichtje heeft gekregen dat ik de 10e naar huis zou komen: dat heb ik ooit zo ingesteld voor ik hierheen ging, maar is inmiddels weer veranderd naar de 31e. Nog maar 2 weken... Begrijp me niet verkeerd, ik mis jullie echt wel. Echt. En het is ook echt niet zo dat ik het heel erg vind om in Nederland te zijn, afgezien van die ***-regen en kou dan, maar toch.. toch zou ik stiekem hier willen blijven. Ooit zei iemand tegen mij 'waarom zou je in Nederland wonen als je ook hier kunt wonen?!'. Op dat moment kon ik best wel wat redenen bedenken en nog steeds zijn er genoeg redenen aan te voeren waarom het leven in Nederland 'beter' is, maar toch zijn er de laatste paar maanden steeds vaker momenten geweest waarop ik die uitspraak ineens zo goed begreep.. Het einde is in zicht en gezien het feit dat 'k er nu al tegen opzie en zo af en toe al wat emo momentjes heb, voel ik aan m'n water dat het afscheid een jankerige bedoeling gaat worden!

Goed, voordat jullie afhaken zal ik stoppen met m'n emo gezemel. Heb het nu nog steeds gewoon hartstikke lekker hier. Qua werk gaat het nog best oke en hoewel de hotels voornamelijk bevolkt zijn met oudere mensen of gezinnen met kleine kinderen, doe 'k nog wel regelmatig proefduiken. Wel met m'n wetsuit aan, want de zwembaden zijn echt zwaar afgekoeld! Barstreet is wel echt heel rustig, heel veel is al gesloten, maar ben gewoon met m'n favo animatieteam uit Green Nature 'meeverhuisd' naar Unique bar.

Begin oktober waren Pris en Mandy hier voor een paar dagen. Twee avonden heerlijk uit eten geweest en wezen stappen. Dat de eerste avond de fishbowl ietsjes te hard aankwam bij mij en ik uiteindelijk de avond eindigde boven de wc. is slechts een detail..
Momenteel is Jorien hier op vakantie, ook erg gezellig. Paar keer wat wezen drinken en een avond wezen stappen. Werd een hele aparte avond en was blij dat ik de dag erna niet hoefde te werken! Morgenochtend gaan we samen watersporten en morgenmiddag vertrek ik voor een paar dagen naar Bodrum! Heb er zin in. Zou eerst m'n seizoen afsluiten in Bodrum, maar omdat een aantal collega's al gestopt zijn of deze week stoppen is het niet heel handig als ik ook voor het einde van het seizoen stop met werken. Daarom heb ik besloten tot eind oktober te werken en nu alvast een paar dagen vakantie te nemen!

Afgelopen dinsdag hadden we ineens geen electriciteit meer. Twee maanden 'vergeten' de electriciteitsrekening te betalen, oeps.. Serhat was aan het werk en onbereikbaar, dus eerst hier en daar moeten navragen waar ik heen moest om onze electriciteit weer aan te laten sluiten. De batterij van m'n mobiel was bijna leeg en zou diezelfde avond uit eten gaan met Aliek en Maartje, dus had echt diezelfde dag nog electriciteit nodig om warm te kunnen douchen enzo. Na een beetje gezoek uiteindelijk het Aydem-kantoor waar ik heen moest gevonden en na het betalen van 45 lira zou alles weer aangesloten worden. Uiteindelijk duurde het nog 4 uur, stond net in het donker te douchen met ijskoud water toen het licht ineens weer aanging.
Verder is het echt ongelofelijk hoeveel kilo afval een Serhat en Aletta-huishouden produceert. Onze keuken puilt echt uit van de tasjes vol met lege papierjes, etensresten, pizzadozen, cola- en waterflessen, enz. En dat terwijl we toch ook echt wel regelmatig wat afval mee naar beneden slepen.. We hebben sinds kort ook wat huisdieren; Serhat's kamer wordt momenteel bevolkt door een familie kleine, bruine miertjes. Volgens mij vindt 'ie het wel gezellig, want mag ze niet vergassen met insectenspray.

De afgelopen maanden zijn er behoorlijk wat mensen teruggekomen naar Marmaris die ik nog herkende van andere jaren of van eerder in het seizoen. Ben erachter gekomen dat sommige gasten zelfs mijn weblog lezen. Een man liet z'n wasmachine repareren in Nederland en na wat heen en weer gepraat bleek dat ze allebei via mij bij Nautilus hebben gedoken. Moet niet gekker worden..

Nog even een citaatje vanaf de Nautilus website:

'Hoi Aletta, Maartje Serhat en Reggie,
We denken nog steeds met veel plezier terug aan onze vakantie in marmaris, en Harrie en ik vooral aan de dag dat we met jullie zijn gaan duiken.
Het was en blijft een leuke ervaring, en jullie maakten het nog leuker.

Nogmaals hartelijk dank.

Gr. Joop en Harrie.'

Toch leuk. :D

Time to go.. tot snel allemaal.

Liefs..


  • 18 Oktober 2009 - 15:43

    Marjon:

    Hallo lieve nicht,
    Geniet nog maar even van je laatste daagjes daar. Hier is het al echt herfst.
    groetjes uit zevenhuizen

  • 19 Oktober 2009 - 07:19

    Nettie:

    Hallo lieverd, gaat het nu echt gebeuren??Heb je je ticket al geboekt? Geniet nog van je laatste dagen daar, maar hier is het ook fijn hoor!! We kijken naar je uit! Kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Marmaris

Turkije 2009

Recente Reisverslagen:

17 November 2009

"Afscheid nemen bestaat niet"

17 Oktober 2009

The end is near....

23 September 2009

Turkey for Holland: update over vanalles!

15 Augustus 2009

Hoest en kippenlongetjes

18 Juli 2009

Update vanuit de hitte!!
Aletta

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 20940

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 20 Februari 2014

Bali & Australië

26 Mei 2009 - 31 Oktober 2009

Turkije 2009

28 Mei 2008 - 04 November 2008

Turkije 2008

10 Juli 2007 - 05 September 2007

Turkije 2007

Landen bezocht: