Hoest en kippenlongetjes - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu Hoest en kippenlongetjes - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu

Hoest en kippenlongetjes

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

15 Augustus 2009 | Turkije, Marmaris

Turkey for Holland, merhaba!

i've got swine flu! Althans, dat was volgens onze tv- en laptopsponsor Joe. Hij en zijn aanhang waren weer terug in Marmaris, voor de derde keer in nog geen 10 weken. Aangezien de temperaturen hier een week of drie, vier geleden echt tot een ongezond hoog niveau gestegen waren (54 graden, geen grap!) heb ik mezelf maar getrakteerd op een ventilator. Slechts 20 lira bij Tansas, goed voor een redelijke nachtrust en een behoorlijk irritante verkoudheid. Stomme windblazers ook altijd, had het kunnen weten. Heb twee weken lang gehoest; zo'n vervelend, rottig hoestje waarmee ik mezelf en waarschijnlijk ook de buren een aantal nachten mee uit m'n en hun slaap gehouden heb. Had heel even last van ietwat zere keel en was de eerste dagen een beetje koortsig en dat was voor Joe genoeg reden om aan te nemen dat ik het volgende slachtoffer van de mexicaanse griep was. Had codeinepillen gekregen van Reggie, een heleboel oplosmiddeltjes van Ahmet en ben nog een avondje in de steamroom van de hamam gaan zitten, maar 't hielp allemaal niet echt. Vorige week dus maar even snel langs de Pineta-dokter (dezelfde dokter die 4 jaar geleden heel veel spuiten in m'n kont heeft moeten geven wegens een behoorlijk uit de hand gelopen keelontsteking) gerend voor een snelle check. Kreeg wat pilletjes en drankjes, die eerst niet echt leken te helpen, maar nu gaat 't beter. Gelukkig, want naast dat het gewoon zwaar irritant was, kon ik door het hoesten ook nog eens niet duiken. Perslucht is sowieso al vrij droog en een zware hoestbui op 30 meter leek me niet zo'n succes.. Misschien was 't een licht mexicaans griepje, who knows.. maar de ventilator blijft nu voor de zekerheid 's nachts gewoon uit.

Een paar weken geleden hebben Serhat en ik gebarbequed met onze makelaar. Had er totaal geen zin in, maar even slijmen en socializen leek Serhat wel goed. Het was bij een vriend van de makelaar thuis. Stel je even voor: oud kereltje in een kaki korte broek en een wit oud hemd. Prima barbeque met kippenpootjes en veel te veel raki. Een avondje geen wodka for a change.. Onze gastheer rende echt de benen uit z'n lijf, het werd gewoon een beetje genant. Op een gegeven moment (onze makelaar zelf was toen al weg) wilden we naar huis, maar hij liet ons gewoon niet gaan. We moesten eerst nog kersen eten, toen nog nootjes.. en natuurlijk nog meer raki drinken. Na een tijdje werd duidelijk waarom.. onze gastheer vond mij zo lief dat 'ie had besloten voor mij te willen zorgen. Zorgen, ja. Hij beloofde verder niets van me te willen, maar hij had genoeg verdiend om mij te onderhouden en een leuk leven te geven. Juist.. Geloof dat ik een beetje wazig van hem naar Serhat en weer terug heb gekeken. As if ik daar op in zou gaan, de ouwe gek! Serhat was niet echt amused, zei dat ik zijn geld niet nodig had en dat hij dat nooit zou toestaan omdat ik als een 'zus' voor hem was. Zelf vond ik het door alle raki's best komisch, maar we zijn uiteindelijk maar zo snel mogelijk weggegaan. Geen bbq's met matties van de makelaar meer dus. Daarom hebben we nu zelf maar een barbeque gekocht, een electrische. Het jammere is alleen dat het snoer te kort is om het ding op het balkon te zetten, dus nu bbq-en we maar in de keuken. Lekker warm en gezellig tussen onze verzameling lege waterflessen en ander afval. Rob Geus zou een lichte rolberoerte krijgen van een bezoekje aan ons huis, want na een lading hamburgers, vers gevangen vis en de longetjes van heel veel kippen (zo vies; die dingen ontploffen ook gewoon op de barbeque, maar ontzettend lekker volgens Serhat) ziet ook de barbeque er inmiddels al niet heel erg fris meer uit..

Qua werk is het echt behoorlijk druk geweest de afgelopen weken, zowel in de hotels als op de boot. Zo druk dat we al een aantal keer zijn uitgevaren met een extra boot. De laatste week lijkt het alleen een stuk rustiger te worden; op de boot is het nog wel druk, maar de verkoop in de hotels loopt wat terug en ook komen er veel minder mensen voor een proefduik. Heb laatst voor het eerst met kinderen gedoken in zee. Twee meisjes en een jongetje die te jong waren om met een eigen duikset te duiken en daarom bij mij onder de arm meegingen. Echt super. Maakte alleen tijdens de eerste duik een beetje een rare move, met enorme kramp in m'n bovenbeen als gevolg, maar gelukkig heeft het duikertje dat bij me was hier niets van gemerkt.

Echt een bizar idee dat het hoogseizoen nu al op z'n einde loopt.. Wil helemaal niet dat het allemaal zo snel gaat; dinsdag moet ik alweer naar Rhodos om m'n verblijf in Turkije te kunnen verlengen. De temperaturen nemen 's avonds alweer af tot onder de dertig graden en af en toe heb ik zelfs al een beetje kippenvel. Zelfs barstreet lijkt alweer een beetje rustiger.. :(

Goed, voor het al te dramatisch gaat worden nog even wat kort nieuws:
- Onze televisie is nog steeds bijzonder weinig in actie gekomen. Als je je vinger in de achterkant stopt dan hebben we precies 1 zender, maar tot dusver hebben we nog niemand zo gek gevonden die de hele avond met z'n vinger in onze televisie wil komen staan.
- Pizza Tomato heeft z'n sponsor terug. :P
- Ben eindelijk naar Bodrum geweest! Daarover meer in m'n volgende logje, ga nu even wat Turkse worstjes op de barbeque gooien en daarna een poging doen het apparaat schoon te maken!

Wie weet tot snel.. ;)

xxx