Turkey for Holland: update over vanalles! - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu Turkey for Holland: update over vanalles! - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu

Turkey for Holland: update over vanalles!

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

23 September 2009 | Turkije, Marmaris

Zo.. hier eindelijk weer een update vanuit het momenteel weer warme en zonnige Marmaris. Selam ve iyi bayramlar! Oftewel (hoewel wat aan de late kant) hoi en fijn suikerfeest! De Ramazan is weer voorbij en hoewel ik daar natuurlijk niet aan heb meegedaan heb ik wel genoten van het suikerfeest. De sfeer er rondom heen en natuurlijk van alle zoetigheid! Heb nog zere tanden van de baklava.. :D

Jaja, het is alweer even geleden, maar na maanden eindeloos veel zon, hoge temperaturen en droogte heeft het hier dan eindelijk geregend. Het was al een paar dagen af en toe wat bewolkt en hier en daar werd al voorspeld dat we ook het een en ander van het noodweer in stanbul zouden meekrijgen. Eerst leek het nog wel mee te vallen, maar vorige week vrijdag aan het begin van de middag begon het ineens ontzettend te regenen en te onweren, wat vervolgens de rest van de dag, nacht en volgende ochtend aan heeft gehouden. De regen was meer dan welkom na zoveel maanden zonder, alleen was onweer een ietwat nadelige bijkomstigheid, aangezien we net met twee boten vol gasten op zee lagen toen het losbarstte.. Wel heel bizar om te zien hoor, hoe alles in een keer veranderd als het regent: in een keer het strand helemaal leeg, niemand meer te zien op de boulevard en alle straten (incl. barstreet en gedeelten van de bazar) stonden binnen een uur vol met water. Ons huis heeft de regen redelijk doorstaan met slechts een paar vochtplekken op de muren. Ook dit jaar waren m'n ramen niet geheel waterdicht, maar heb met wat handdoeken en oude kranten net op tijd kunnen voorkomen dat m'n bed weer nat zou worden!

Even nog een stukje terug in de tijd.. Was natuurlijk nog naar Bodrum geweest; erg geslaagd tripje en in vergelijking met Alanya echt 10 keer leuker en sfeervoller. Mooie baaien, allemaal schattige witte huisjes en prima uitgaan. Was er begin augustus maar voor 2 dagen, maar heb besloten dat ik het een prima bestemming vind om aan het einde van het seizoen nog een paar dagen vakantie te gaan houden! ;)

Verder mag ik nog weer even in Turkije blijven met m'n nieuwe visum, want ben vorige maand een dagje naar Rhodos geweest. Er valt weinig spannends over te vertellen, want heb me suf verveeld! Rhodos in je eentje is echt niet heel leuk, zeker niet als je maar een paar uurtjes hebt en je er al voor de vierde keer bent. Maar goed, had aan het einde van de dag wel weer een nieuwe sticker en stempel in m'n paspoort en een fles tax free malibu. Was ook in één zo'n lullig dagje 110 euro lichter en vraag me nog steeds een beetje af waaraan dit geld eigenlijk allemaal is opgegaan..

M'n oude visum liep net iets te vroeg af, want ging 26 augustus een paar dagen naar Nederland voor een bruiloft. Het was er gelukkig niet eens zo heel erg koud, haha. Wel gek dat zodra je thuis bent dat alles altijd weer zo ontzettend gewoon is. Raar misschien, maar heb altijd het idee dat er vanalles veranderd zou moeten zijn, wat natuurlijk nergens op slaat en ook nooit zo is. Vond het leuk om even in Nederland te zijn, de bruiloft meegemaakt te hebben en m'n familie weer gezien te hebben, maar vond het ook wel weer fijn om terug te gaan naar 'ons' huisje hier. Serhat was ook extreem blij dat ik weer terug was, alsof het 6 maanden waren geweest in plaats van 6 dagen. Lief. Had een fles bacardi black voor 'm meegenomen, die we 's avonds maar meteen voor de helft hebben leeggedronken.. :D

En natuurlijk was ik nog jarig tussendoor en ben ik nu ineens 24. Vier-en-twintig. Aaaaah, vind het angstaanjagend oud ineens. Heb nog geen baby-kriebels, samenwoon- of trouwkriebels al helemaal niet en ook van de gedachte aan een serieuze acht-tot-vijf-baan krijg ik nog steeds spontane jeuk. Toch zal ik binnenkort aan dat laatste moeten geloven, brrr.. Scary. Eenentwintig was ideaal, lekker overal een beetje tussenin. Vierentwintig is toch wel serious business.
Anyway, m'n verjaardag was leuk! Was vrij op de dag zelf en ben lekker gaan duiken. Heb twee superduiken gemaakt en tijdens de tweede duik m'n diepterecord verbroken, yeah! Gaf echt een kick! 's Avonds eerst met een klein groepje wat wezen eten bij Picasso restaurant, daarna naar huis gegaan om taart te eten. Net als vorig jaar had Serhat de taart gekocht, als cadeautje. Supermooie taart, met banaan en heel veel chocola. Heel lief en over het feit dat m'n naam op de taart een heel klein beetje verkeerd was geschreven heb ik maar niets gezegd, haha. Echt typisch turks om daar niet goed op te letten. :D Tot slot naar barstreet geweest, erg gezellig en nee broer.. we hebben zeker niet te weinig gedronken! ;)

Over drinken gesproken.. heb echt ernstige dorst gekregen, dus ga een move maken richting de supermarkt en dan naar huis. Dit stukje is een klein beetje in haast getypt, dus excusez-moi voor eventuele spelfouten. Hoe dan ook, jullie zijn in ieder geval weer een beetje ge-update.

Groetjes uit Turkije!
xxx

• 23 September 2009 - 19:26

Loura:

Met je 24 jaar kom je net kijken, toen ben ik net gestart met 1,5 jaar het buitenland gaan ;-). Dus er is nog niets aan de hand. xxx

• 24 September 2009 - 06:58

Suus:

Hihi het klinkt weer heerlijk meis!! Geniet er nog lekker van! En Bodrum lijkt mij ook geweldig.
    xxxxx

• 28 September 2009 - 11:20

Nettie:

Hé lieverd, die 10 oktober????? Dat moet toch weer een poosje bijgesteld worden, toch??
    Laat het bijtijds even weten, anders staan we niet op Schiphol, ha, ha.
    Veel liefs van ons

• 02 Oktober 2009 - 11:48

Janienke:

Kippetjee!!

Wanneer kom je terug nou? de 10e??

xx

• 11 Oktober 2009 - 08:12

Gonnie:

Hoi Aletta, fijn dat je weer naar huis komt.........maar weet je het nu echt zeker????
    dikke kus