Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Aletta - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Aletta - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Aletta

09 December 2013 | Indonesië, Seminyak

Hai iedereen,

Zo, hier dan m'n eerste berichtje vanaf Bali. Ben inmiddels 6 dagen onderweg en tot zover gaat alles prima.
Waar zal ik eens beginnen.. Hm, bij het begin maar.

Vorige week dinsdagochtend netjes op tijd opgehaald door m'n ouders die me naar Schiphol zouden brengen. Vanaf het moment van wegrijden had ik al zo'n raar onderbuik gevoel dat ik iets heel erg aan het vergeten was. En ja hoor, net over de nieuwe brug naar Gouda bedacht ik me ineens dat m'n e-reader nog thuis op m'n nachtkastje lag. En op reis gaan zonder boeken is echt geen optie voor mij, dus als een malle omgekeerd en dat ding opgehaald. Gelukkig waren we nog ruim op tijd op Schiphol om na het ophalen van de Indonesische roepia's en de Australische dollars en het inchecken nog even wat te drinken.
Daarna door de paspoortcontrole. Had eens een keer gekozen voor die zelfservice-poortjes, maar wat een gekl**t is dat zeg. Geloof dat ik 5 minuten heb staan lummelen voor ik door mocht.
De vlucht was lang, maar wel goed. Vrij veel chinezen aan boord, wat niet heel verrassend is op een vlucht naar Hong Kong. Drie films gekeken, een paar afleveringen CSI, 4 stukjes van verschillende CD's geluisterd en hooguit 4 minuten geslapen. Was net een beetje ingedommeld toen de piloot "cabin crew, please be seated for landing" omriep. In Hong Kong werd het net weer ochtend en heb vanaf de luchthaven kunnen genieten van een heel mooie zonsopkomst. Ik zou trouwens zweren dat ik daar de melodie van "Nederland oh Nederland" heb horen spelen.. Verder een beetje rondgewandeld om maar niet ergens in slaap te vallen en net voor het boarden voor de vlucht naar Denpasar raakte ik in gesprek met een Finse, Tanja, die net als ik ook naar Ubud zou gaan vanaf Denpasar. Dus meteen besloten samen een taxi te delen.
Het tweede deel van de reis ook niet echt kunnen slapen, dus maar weer wat films gekeken.
Eenmaal geland ging het gedeelte visum kopen, douane en op zoek naar de backpack allemaal vrij vlot. Vervolgens samen met Tanja een taxi gedeeld naar Ubud en meteen afgesproken 's avonds ergens wat te gaan eten.
De homestay die ik vanuit Nederland voor de eerste 2 nachten al had geregeld was prima. Er zitten hier echt overal gekko's en zag er dus ook meteen al een op de muur van m'n kamer zitten. Heb 'm Keiko gedoopt en meteen afgesproken dat 'ie mocht blijven zitten, maar dat 'ie geen vriendjes mocht uitnodigen en dat 'ie 's nachts z'n mond zou houden. Helaas heeft 'ie zich aan geen van deze afspraken gehouden, zucht..

Ubud was leuk. Heb Monkey Forest bezocht, waar ik een beetje ruzie kreeg met een aapmonstertje dat m'n zakdoekjes uit m'n rugzak had gestolen. Wilde ze voor de gein terugpakken, maar toen had ik bijna een stel vieze, gele tandjes in m'n hand. Samen met Tanja een balinese dansshow bezocht en een enorme wandeltocht gemaakt door de rijstvelden en het tropisch woud. We zouden samen de route wel uitvissen aan de hand van de lonely planet, maar ineens hadden we een gids bij ons lopen. Echt, vanuit het niets. Omdat 't wel een geinig mannetje was en hij duidelijk heel goed de weg wist hebben we 'm maar bij ons gehouden. Hij was alleen erg enthousiast en heeft ons echt over allemaal niet-bestaande routes geleid. Dat we op slippertjes liepen was volgens hem "no ploblem". Aangezien het momenteel regenseizoen is, is de luchtvochtigheid hier echt enorm hoog. Maar de temperatuur ook. Dus na een paar uur lopen zagen Tanja en ik er echt uit als een stelletje verwilderde, rood aangelopen, naar zweet stinkende zwerfsters. Ondanks dat, en ondanks het feit dat ik door al die rare, steile afdalingen en tientallen trappen omhoog nog 2 dagen enorme spierpijn heb gehad, was het echt een fantastische tocht. Bijna aan het einde van de tocht kwamen we aan bij een soort plantage, waar ze allerlei kruiden en vruchten verbouwen. Ook hielden ze daar van die Civet katten; die katten die koffiebonen eten, vervolgens weer uitpoepen en daar wordt dan heel dure koffie van gemaakt. Ik heb ooit wel eens gehoord dat die dieren een niet al te leuk leven hebben, maar had er geen idee van dat het zo erg zou zijn. Ze zitten ieder apart in een stalen kooi van ongeveer een vierkante meter. De mazen in de bodem zijn zo groot dat ze nooit normaal kunnen rondlopen. Voor zover je al kan rondlopen in zo'n kleine kooi.. In een van de hoeken ligt een stalen plaatje waar ze op kunnen liggen. Werd er echt sip van om dat zo te zien. Heb die koffie dus ook niet gedronken, ook al werd het wel aangeboden.
Hanengevechten zijn hier ook nog steeds erg populair. Het is wel illegaal, maar je ziet echt overal van die gevlochten manden met hanen erin staan. Als de politie het ziet dan moet er wel een boete betaald worden, maar dat is maar zo'n 10% van het gemiddelde prijzengeld ofzo, daarom blijft iedereen er gewoon mee doorgaan. Oh ja, en hond eten is ook vrij normaal. "Dog sate, very nice, very good for heart". Jaja.

Zaterdagochtend uit Ubud vertrokken richting Tulamben. Een paar minuten voor vertrek toch online nog maar even een onderkomen geregeld daar. Had niet uitvoerig gekeken en gewoon iets geboekt wat goede recensies had gekregen en goedkoop was. Kom ik daar aan.. is het een supermooi resort, met allemaal aparte bungalowtjes. Groot bed, enorme kamer, luxe buitendouche, zwembad.. heerlijk!
Tulamben is niet heel toeristisch, maar wel heel erg gericht op duiken. Heb daar dus ook voor het eerst gedoken. Er was echt een enorme stroming, kwam soms niet eens vooruit, maar het was wel echt supermooi. Dichtbij de kust ligt het wrak van de USAT Liberty, die ergens in de tweede wereldoorlog is gezonken. Dit wrak is nu helemaal begroeid met koraal en er zwemmen echt honderden soorten vissen in en omheen.

Omdat ik morgennacht naar Australie vertrek leek het me handig als ik de laatste nacht een beetje in de buurt van de luchthaven zou slapen. Ben dus vanmorgen vanuit Tulamben naar Seminyak vertrokken en net aangekomen in het allereerste hostel van deze reis. In de vierpersoonskamer is nog maar 1 ander bed gereserveerd, die persoon komt als het goed is zo aan in Seminyak en het kan bijna niet anders dan dat dat Tanja is. Heb de tip over dit hostel namelijk van haar gekregen en weet dat ze ook vandaag naar Seminyak zou gaan.

Aangezien ik inmiddels lek gestoken wordt door een horde muggen en de deet nog in het hostel ligt, lijkt het me verstandig om nu maar even een einde te breien aan dit verhaal..
Volgende update zal vanuit Australie zijn! :)

Liefs, Aletta.

  • 09 December 2013 - 11:26

    Gonnie:

    prachtig verhaal en mooi verwoord, thanx en goeie vlucht naar australie. We kijken uit naar het vervolg.
    dikke xxx

  • 09 December 2013 - 11:34

    Priscilla:

    Ik heb maar 1 woord: GAAAAAAAAAAAAAF. Goed reis naar down under. xxx

  • 09 December 2013 - 11:51

    Els Drost:

    je bent niet allen en goede prater maar ook een goede schijver. het lijkt wel een boek wat ik lees.
    veel plezier en ik ga je volgen.

  • 10 December 2013 - 13:11

    Nettie:

    Hoi lieverd, Dirk houdt ons wel op de hoogte, maar dit verslag is toch wel erg leuk om te lezen!
    We zijn benieuwd naar het vervolg in Australie.
    Veel liefs van ons en ook van opa en oma. ps.Heb gisteren een docu over het Great Barrier Reef gezien...Prachtig, maar ook wel enge vissen.....XXXXX

  • 13 December 2013 - 20:47

    Marjan:

    Zo te horen heb je het prima naar je zin. Erg leuk om te lezen,we worden wel een beetje jaloers! We zullen je blijven volgen. Dikke kus

  • 19 December 2013 - 21:49

    Reni 5 Cent En Melk:

    Via een collega deze site doorgekregen!
    Echt heel leuk om te lezen.
    Super dat je nu echt op pad bent en ....nachtkastjes blijven checken hè!, want met zoveel indrukken vergeet je de e-reader zo weer.
    Mooie reis verder toegewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Bali & Australië

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2014

Cheerio Oz!

28 Januari 2014

Outback Jackie :)

19 Januari 2014

Quick update!

03 Januari 2014

Happy New Year from Sydney!

24 December 2013

Merry X-mas!
Aletta

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 20952

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 20 Februari 2014

Bali & Australië

26 Mei 2009 - 31 Oktober 2009

Turkije 2009

28 Mei 2008 - 04 November 2008

Turkije 2008

10 Juli 2007 - 05 September 2007

Turkije 2007

Landen bezocht: