İzmir - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu İzmir - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu

İzmir

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

31 Augustus 2007 | Turkije, Ankara

Verslagje van Aliaga - İzmir!! Waar ik een week lang bijna 100% zeker weten de enige yabanci (buitenlander) in town ben geweest! Heerlijk.. Waarom ik hier was is nogal een lang verhaal, maar 'k ben toch wel weer blij dat ik hierheen gegaan ben!

Vorige week woensdagnacht om 5.00 vertrokken vanuit Marmaris. Was al behoorlijk gaar toen ik de bus instapte, want was de avond ervoor nog even naar Cheers geweest met wat vrienden en eenmaal terug in het hotel lukte het maar niet om nog even voor twee uurtjes in slaap te vallen.. Schreeuwende overburen, blaffende honden.. en het was te warm om m'n balkondeur dicht te laten.. Anyway, om even na 4 uur (ruim 40 minuten te vroeg, want hoefde er pas om kwart voor 5 te zijn) zat ik net naast de Tansas bij het kantoor van Pamukkale (busdienst) te wachten en te kijken naar wat voorbij schuifelende prostituees en dronken nederlandse/engelse jongeren die uit barstreet kwamen en hun hotel probeerden te vinden.. Om 10 voor 5 kwam er een klein, brak busje aangereden dat ons (= mij en een heleboel onbekende mannen) naar het busstation reed, waar we konden overstappen op een grote tourbus. Uitgerekend ik zat natuurlijk weer naast een vrouw met kind, die samen een stoel deelden. Kind viel in slaap, met haar voeten ver binnen mijn territorium.. grr!! Maar verder waren ze best lief hoor; kreeg steeds stukjes brood van de vrouw, verfrissingsdoekjes toen de zon op kwam en het wat warmer werd in de bus en verder zat ze af en toe lief naar me te glimlachen..

Na een uurtje onderweg te zijn werd het langzaam licht, waardoor alles (natuur, omgeving, het beroerde wegdek..) wat beter te zien was.. wat de reis nog weer wat interessanter maakte, want zo kwam ik er achter dat de voorruit van de bus van boven naar beneden gescheurd was, behoorlijk risicovol gezien de kwaliteit van het wegdek hier en daar, en we reden langs dorpen waar de tijd echt 100 jaar stilgestaan leek te hebben! De kanten van de wegen lagen bezaaid met kapotte autobanden en hier en daar wat doodgereden honden en katten. İn Cine werd de bus ingehaald door een personenauto afgeladen met mensen en.. een schaap..! Jep, een bizar ritje.. Eenmaal in İzmir aangekomen was het net 9 uur geweest, had ik droge, rode ogen van de slaap en was ik niet helemaal okselfris meer, maar moest vervolgens nog ruim een uur opgepropt zitten in een veel kleinere bus die me naar Aliaga zou brengen. Gelukkig werd ik opgewacht in İzmir en hoefde ik dit stuk niet alleen te reizen...

Het was leuk om weer in Aliaga te zijn.. een beetje raar in het begin, maar al snel weer leuk toen ik wat bekenden tegenkwam. Ben helemaal volgepropt met eten door m'n eh.. 'gastgezin', een paar keer naar het strand geweest en.. heb auto gereden! Jaja, ik heb auto gereden. Op de weg. Nee, dat mag niet, ook hier niet. Maar het was leuk! Ook heb ik voor het eerst een Turkse wc (gat in de grond) 'getrotseerd', wat probleemloos verliep. Dat wil zeggen: ik heb niet over m'n slippers heen geplast en m'n kleren droog gehouden. Jarenlange ervaring van plassen op de meest vreemde plaatsen heeft effect gehad.. We zijn een avondje in Dikili geweest, waar een Turks festival bezig was.. eventjes in Candarli.. What can İ say more.. het was leuk!

Ben nu weer terug in Marmaris.. De busreis terug is zonder problemen verlopen, afgezien van het feit dat ik er bij ieder kopje koffie dat ik kreeg een half uur over deed om het op te drinken, omdat de bus zo hard stuiterde en de bochten zo scherp nam, dat het meerendeel van de koffie uit het bekertje plonste wanneer ik een slokje wilde nemen... Maar ach, kleinigheid... Nog maar 4 dagen en ik kom terug naar Nederland.... Twee maanden zijn voorbij en echt veel te snel gegaan. Vlieg -als m'n ticket op tijd wordt opgestuurd- op m'n verjaardag (5 september), dus kan nog net 's nachts hier m'n verjaardagsfeestje vieren!

Zal nog een keer iets proberen te schrijven voordat ik hier vertrek, maar alvast tot snel in Nederland allemaal.......

xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Ankara

Turkije 2007

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2007

İzmir

21 Augustus 2007

en toen...

11 Augustus 2007

yeni rapor (çalışyorum)!!

31 Juli 2007

zon, zee, zweet!

12 Juli 2007

Merhaba vanuit Marmaris!
Aletta

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 20940

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 20 Februari 2014

Bali & Australië

26 Mei 2009 - 31 Oktober 2009

Turkije 2009

28 Mei 2008 - 04 November 2008

Turkije 2008

10 Juli 2007 - 05 September 2007

Turkije 2007

Landen bezocht: