zon, zee, zweet! - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu zon, zee, zweet! - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu

zon, zee, zweet!

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

31 Juli 2007 | Turkije, Marmaris

Ben ik weer!!! Was echt al dagen geleden begonnen aan een nieuw verhaaltje, maar 't kwam steeds maar niet af.. Hoe dan ook.. 17 nachtjes (zoiets?), 5000 flesjes water, 5000 liter zweet, 300 dodelijke ritjes in de dolmuş, enige warmte-allergiebultjes op bovenbenen en 48251 liefdesverklaringen van de meest vreemde figuren later kan ik nog steeds zeggen dat het hier erg goed gaat! De afgelopen week is het steeds tussen de 40 en 49 graden geweest, dus liters zweetverlies gegarandeerd. Overdag een legergroene (of iets anders lichts) korte broek aan doen is een zeer gewaagde kledingkeuze; erg hoog bilspleetzweet-afdruk risico! Goed, tot zover het weerbericht en ranzige details over zweet..

Waar was ik gebleven, wat is er gebeurd..? Slaap nog steeds in hetzelfde appartement, maar ben druk op zoek naar een ander appartement.. iets goedkopers, waar ik per maand kan betalen en niet per nacht.. Mehmet heeft me een redelijk aanbod gedaan: hij huurt al een tijdje een kamer voor een vrouwelijke werker in een huis bij een Turkse familie, maar er is maar een vrouwelijke werker en die woont min of meer in bij Kasım, haar vriend, tevens compagnon van Mehmet. De kamer staat dus leeg en het voorstel was dus dat ik daar zou gaan wonen in ruil voor drie dagen werken in de hamam. Drie dagen werken is een superaanbod, alleen de ligging van het huis is niet echt gunstig en in nogal zo'n buurt waar je 's nachts liever niet alleen wilt lopen, dus waarschijnlijk ga ik niet op zijn aanbod in. Tweede goede optie is de mogelijkheid om bij een agency te gaan werken langs de straat: mensen excursies aansmeren. Waarschijnlijk ga ik daar morgen even langs om te praten over werktijden, dagen enz.

Heb wel een paar dagen meegewerkt in de cosmopolitan hamam, maar meer omdat 't gewoon gezellig is daar. Engin, een van mijn Pineta-collega's, is sinds kort uit het leger en werkt nu weer voor Mehmet in de hamam. Leuk om hem weer te zien. Er werkt nu ook een jongen, Yılmaz, die ik vorig jaar in Aliağa heb leren kennen. Destijds had 'ie een vrouw, een mooi huis en een goede baan in Aliağa, maar volgens hemzelf is dat allemaal 'weg' en daarom werkt hij nu 7 dagen per week, 12 uur per dag als masseur. Sneu.. maar hij werkt wel echt ontzettend hard.

Ben een aantal keer wezen stappen met Tuğrul en Michelle, die ik op mijn eerste dag hier (van deze reis dus) heb leren kennen. Zij is Engels, hij Turks en ze wonen in Engeland. Ben met hun een aantal keer naar Beach Club geweest, samen met Ozan (jongen die in Ahmet's hamam werkt) en zijn nichtje. Nichtje woont in Frankrijk en kwam voor het eerst sinds jaren weer eens naar Turkije om haar familie te zien.. Neef en nicht zijn helemaal in luv geraakt en zijn afgelopen woensdag zelfs verloofd! Eh... everything is possible in Turkey, maar dat soort dingen zal ik echt nooit begrijpen. De verloving zelf ging razendsnel, maar 't feestje erna was leuk.. Paaldansende mannen met dikke buiken.. dat soort dingen..

Verder nog een aantal keer naar het strand geweest, waaronder een keertje in Içmeler (wat niet zo goed beviel: teveel opdringerige kereltjes..). Vorige week vrijdag naar Rhodos geweest, echt super. De boot vertrok nu een uur eerder dan toen ik daar twee jaar geleden heen moest voor m'n visum en vertrok vanaf Rhodos een uur later dan toen. Was met Fleur, die nu moest voor haar visum, en 't was echt een topdag! Hebben heel veel gewandeld en allemaal geweldige foto's gemaakt; ontzettend geposeerd en ontzettend a la russische toerist, maar toch leuk. Op de terugweg waren we een beetje te laat bij de boot, waardoor er geen plek was om naast elkaar te zitten. Werden we door een van de stewards meenomen naar een soort prive-kamer (kajuit?), waar twee hele relaxte banken stonden, een televisie en een minibar! Echt ideaal!

Nou.. zoals jullie lezen is het weer ontzettend vervelend (eh..) om hier te zijn, haha. Heb nog niet helemaal door hoe ik hier foto's op de computer, en vervolgens op deze site, kan zetten, maar dat ga ik binnenkort wel even uitvinden.. Ben volgens mij nog vanalles vergeten te vertellen, maar ga nu even slapen en zal beloven de volgende update iets sneller te geven (oke mam?!)..


Güle güle, xxx Aletta.

  • 31 Juli 2007 - 06:45

    Brenda:

    He meis,

    als je het al te druk hebt om wat te schrijven, moet je het idd wel naar je zin hebben daar ;). Geniet er nog maar ff lekker van!

    Dikke kus Brenda

  • 31 Juli 2007 - 15:58

    Kimberly:

    He alet!

    Zo te lezen heb je het super naar je zin! Het is allemaal ook erg grappig en leuk om te lezen!!
    Veel plezier nog!

    x Kim

  • 03 Augustus 2007 - 10:18

    Priscilla:

    Hey Lievie,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar! Heb nog nooit zo een luxe behandeling gekregen op mijn reis naar Rhodos. Het is bijna zeker dat Jor en ik rond 11 september daar naartoe komen. Balen dat jij er dan al niet meer bent
    :-(.

    1 groot punt van kritiek! Don't crash my hometown. Je wilt toch niet beweren dat ze op het strand in Marmaris niet opdringerig zijn hé? Zo veel erger kan Icmeler niet zijn geweest! Mijn duikbootje nog gezien by any change?

    Ok have fun.

    Dikke kus,

    Pris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Marmaris

Turkije 2007

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2007

İzmir

21 Augustus 2007

en toen...

11 Augustus 2007

yeni rapor (çalışyorum)!!

31 Juli 2007

zon, zee, zweet!

12 Juli 2007

Merhaba vanuit Marmaris!
Aletta

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 20920

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 20 Februari 2014

Bali & Australië

26 Mei 2009 - 31 Oktober 2009

Turkije 2009

28 Mei 2008 - 04 November 2008

Turkije 2008

10 Juli 2007 - 05 September 2007

Turkije 2007

Landen bezocht: