Time Flies!!! - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu Time Flies!!! - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu

Time Flies!!!

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

15 September 2008 | Turkije, Marmaris

Oeps..... ik weet het, ben weer schandalig laks met het updaten van deze log..! Time flies, for sure!!!

Waar moet ik beginnen, geen idee. Dan maar een standaard begin: het gaat goed! Het gaat super, om eerlijk te zijn! Heb inmiddels al twee duikbrevetten gehaald, wat betekend dat ik nu officieel een advanced open water diver ben en een brevettering heb om tot 30 meter diep te duiken!! Super! Zit stiekem te denken om volgend jaar nog maar een seizoen Marmaris te doen, maar dan echt als duiker. Doe nu een aantal keer per week proefduiken met mensen in het zwembad, dat is al leuk, en voor de rest nog steeds verkoop. Het wordt de laatste dagen wel moeilijker om te verkopen; het hoogseizoen is afgelopen, de hotels zijn een stuk minder vol en ook het publiek veranderd: Meer ouderen, mensen met hele kleine kinderen en weer wat meer 'cheap customers' uit Rusland en omstreken.. Ben al een aantal keer groepen mensen tegen gekomen in een van de hotels die me nog herkenden van drie jaar geleden uit Pineta Deluxe. 'Heeee, daar is ze weer, het meisje van het Turks bad'!! Ja die, maar dan nu van de duikschool. Veel leuker!

Heb inmiddels ook alweer een tijdje een nieuwe collega. Bij terugkomst uit Alanya bleek dat m'n collega-verkopers om verschillende redenen niet meer voor ons werkten en daardoor heb ik een kleine drie weken alleen de verkoop gedaan, 7 dagen in de week. Was best pittig, maar nu werken we weer met z'n tweeen en heb ik ook m'n vrije donderdag weer terug. M'n nieuwe collega is een Engelsman van ergens in de 40, niet onaardig, maar een geval apart. Langgg verhaal, maar laat ik het erop houden dat 'k nog steeds niet helemaal aan 'm ben gewend..

Ramazan Mubarek Olsun! Twee weken geleden is de Ramazan (Ramadan) begonnen, maar je merkt er niet veel van. Een aantal eettentjes is dicht, het is wat stiller in de eetzaal tussen de middag, hier en daar wappert een Turkse vlag extra en het volume van de moskee lijkt wat omhoog gedraaid, maar dat is het wel zo'n beetje tot nu toe. Heb overwogen om het ook 'ns een paar dagen te proberen, maar geloof dat ik en vasten niet zo'n goede combinatie zullen zijn. Vroeg opstaan om te eten.. eh, vroeg opstaan? Liever niet. Niets mogen drinken tussen zonsopgang en zonsondergang.. het is nog steeds achter in de dertig graden, hmm.. M'n vertrouwde late afternoon-cake in Pineta Club moeten missen.. neeee!
Die afternoon-cake is zo ongeveer standaard onderdeel van m'n dieet hier, naast onder andere de dagelijkse dosis koekjes (ontbijt), m'n dagelijks nogger-sandwich ijsje (zo rond een uur of 3, bij Ozlem in Pineta Deluxe) en m'n bijna dagelijkse pizza slice van de Pizza Tomato! Af en toe gezond eten gebeurd wel, maar 't is waarschijnlijk aan het vele lopen (lees: rondom het zwembad stekkeren) en regelmatig duiken te danken dat ik nog geen 20 kilo ben aangekomen...

Het wonen met twee mannen bevalt me tot nu toe prima. Lach me kapot, stelletje semi-metro-mannen die bijna iedere avond om kledingadvies komen vragen. Elke dag hun haar laten doen door de 'berber' werd een beetje te duur, dus hebben ze maar een föhn gekocht. Heb nog nooit twee mensen zo blij gezien met een föhn; stonden ze daar als blije kleuters samen in boxershort in mijn kamer kuifjes te föhnen bij elkaar! Vast een gevalletje 'daarrrrr had je bij moeten zijn', maar echt.. te grappig. Zal ze missen als ik weer terug ben in Nederland. Het is echt gezellig, had nooit gedacht dat het zo leuk zou zijn en had ook nooit gedacht dat er mensen zouden zijn die nog meer rommel kunnen maken dan ik!

Maar is er dan ook nog iets niet leuk..? Het feit dat ik nog steeds een witte buik heb misschien? Zeurende toeristen (ein-de-loos gewoon.. over het eten, de kamers, het personeel, de zonnebedjes, de parasols en zelfs over het weer!)? Het iedere dag weer moeten beantwoorden van dezelfde vragen ('Goh, hoe kom je hier nou zo terecht?' 'Wat doe je in Nederland dan?' 'Wat ga je doen als je weer terug bent dan?' 'Heb je geen heimwee?' 'Hoe lang moet je nog?' -alsof ik voor straf hierheen gestuurd ben..-)? Single vaders van irritante bijna-puber meisjes die met me uit willen? Dat eindeloze gezweet? Lekker belangrijk! Kortom: nee, er is vrijwel niets echt niet leuk!

M'n verjaardag hier was top! Zat 's avonds op het balkon van m'n huisgenoten toen het licht uitging en m'n huisgenoten met een hele mooie taart (incl. kaarsjes en een sterretje!) aankwamen, al 'happy birthday' zingend. Zo lief! Met Fleur en Ahmet wat gedronken en daarna een ontzettend leuke avond gehad in barstreet!

Nog 4 dagen en dan is Priscilla hier voor 3 daagjes! Eindelijk, heb er zin in kiz!! B52 is waiting!! Ennn.. nog een weekje en dan komen m'n ouders hier naartoe. Voor het eerst. Heb er echt zin in, maar stiekem vind ik het ook wel weer een beetje spannend!

En dan antwoord op de vraag die ik steeds maar blijf uitstellen om te beantwoorden: wanneer kom ik terug naar Nederland? Precies weet ik het nog steeds niet. Blijf de datum van stoppen met werken ook steeds maar weer vooruit schuiven, maar denk dat ik zo rond half oktober stop met werken, dan nog een weekje vakantie ga houden in Alanya en uiteindelijk de tweede helft van oktober terug vlieg naar Nederland. Precieze datum volgt later..

Tijd voor pizza! Typen maakt hongerig! Ben nog veel te veel vergeten te vertellen, maar dat is voor de volgende keer..

Dasvidanja, paka paka! (Ook m'n Russisch gaat er zowaar op vooruit! Da da!!)

Liefs,
Aletta.


  • 16 September 2008 - 06:33

    Anouk :

    Mietje!!! Wat leuk weer even van je te lezen! Geniet er nog maar even van en ik hoop je weer te zien als je in NL bent!
    Liefs Anouk

  • 18 September 2008 - 12:30

    Loura:

    Klinkt allemaal erg leuk, ik zou bijna jaloers op je worden ;-).
    Geniet er nog maar even van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Marmaris

Turkije 2008

Recente Reisverslagen:

15 September 2008

Time Flies!!!

02 Juli 2008

Kirmizi Beyaz, Türkiye'deyim!!

27 Mei 2008

There I go, again!!
Aletta

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 20926

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 20 Februari 2014

Bali & Australië

26 Mei 2009 - 31 Oktober 2009

Turkije 2009

28 Mei 2008 - 04 November 2008

Turkije 2008

10 Juli 2007 - 05 September 2007

Turkije 2007

Landen bezocht: