Kirmizi Beyaz, Türkiye'deyim!! - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu Kirmizi Beyaz, Türkiye'deyim!! - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Aletta - WaarBenJij.nu

Kirmizi Beyaz, Türkiye'deyim!!

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

02 Juli 2008 | Turkije, Marmaris

Aleyküm selam!

Hier dan eindelijk m'n eerste berichtje vanuit (hoe verrassend) ontzettend warm Turkije. Heb het (hoe verrassend -alweer-) heerlijk hier en kan bijna niet geloven dat er alweer ruim een maand voorbij is! Er is zoveel gebeurd dat 'k bijna niet weet waar ik moet beginnen.. Allereerst voor alle lieve mensen die me de afgelopen weken hebben gemaild: sorry dat ik nog niet heb gereageerd, dit is ook pas de tweede keer dat ik hier op internet zit sinds ik hier ben.
Beetje overbodig om nog over m'n heenreis te beginnen.. verliep allemaal voorspoedig, afgezien van een iets te zware koffer, lichtelijke aanranding door douane-dame en het feit dat ik nog even alle aandacht op me kreeg net voor het boarden toen m'n naam door de luidspreker werd omgeroepen i.v.m. het overgewicht van m'n koffer en het betalingsbewijs.. Verder rustige vlucht gehad, drie stoelen voor mezelf en fijn een beetje kunnen slapen.
Heb de eerste 3 nachten in Cubuk hotel gelogeerd, daarna naar het personeelshuis verhuisd. Woon nu in de bazar (midden tussen alle winkels, zo leuk!!) met twee jongens, Serhat en Resul. Zij slapen samen in de woonkamer, ik slaap in de keuken! Jaja, in de keuken! Bevalt prima, heb 'n balkonnetje en een wasbak, m'n kleding heb ik opgeborgen in de keukenkastjes en met de koelkast naar de woonkamer verplaatst is het in principe groot genoeg. De jongens zijn duikers van de duikschool en 't is echt leuk om huisgenoten te hebben! Afgezien van het feit dat de douche en wc-bril echt standaard vrij ranzig zijn en er inmiddels kakkerlakken afgekomen zijn op de steeds voller rakende vuilniszak in de gang, maar ach.. Af en toe drinken we wat samen, maar ze zijn ook vaak weg. Van de Russische sloeries die ze af en toe meenemen heb 'k over het algemeen weinig last, alleen na de Nederland-Russia match heb 'k misschien een klein beetje onaardig gedaan tegen zo'n meisje, maar ze terroriseerde de badkamer voor minstens een kwartier, ik moest zwaar nodig plassen en met ontelbaar veel irritante Russen in Marmaris en een verloren match zat ik al ruim over m'n gezonde dosis Rusland voor een avond! Verder wel genoten van het voelbal trouwens. Alle wedstrijden van Oranje gekeken met alleen maar Nederlanders; lekker fout in het oranje, maar wel gezellig. Na Turkije-Tsjechie was het een groot gekkenhuis in hier, massa's toeterende auto's, overal Turkse vlaggen, duizenden dansende en zingende mensen in het centrum.. zware chaos, overal politie en ambulances, maar wel onwijs gezellig.

Oh ja, twee weken geleden is er ingebroken in ons huis, terwijl we alledrie lagen te slapen.. Best freaky, iemand is waarschijnlijk via het balkon van de jongens naar binnen gekomen en heeft in hun kamer rondgesnuffeld. Schade: twee gestolen (dure) telefoons en 50 lira. Van mij is niets weg. De duikschool heeft nu een groot ijzeren rek laten plaatsen op beide balkons, zodat er niemand meer binnen kan.

Het werk is trouwens leuk! Werk 6 dagen per week van 10 tot 18.00/19.00, echt prima. Moet me 's ochtends en aan het einde van de dag altijd even melden op de boot en m'n appartement is echt maar 2 minuten lopen van de boot af, ideaal. Werk voornamelijk voor de verkoop in het Green Nature hotel (http://www.clubgreennature.com), af en toe in Grand Pasa, Pineta Deluxe en Pineta Club, maar de laatste drie worden voornamelijk gedaan door m'n verkoop-collega's Ali en Ruud. Op donderdag ben ik vrij, maar ga dan mee op de boot om te duiken. Omdat ik deze week in Alanya ben (daarover later meer) duik ik deze week niet, maar rond als alles goed gaat volgende week donderdag m'n PAD Open Water cursus af! Wil zover mogelijk proberen te komen met duiken, vind het echt super!

Ben nu dus in Alanya, voor een paar dagen op bezoek bij Priscilla, die hier hostess is. Ze is vandaag jarig en dat gaan we vieren met heel veel cocktails en woest stappen vanavond!! Ben hier gisteren aangekomen; maandagnacht om kwart voor 12 vertrokken uit Marmaris en was dinsdagochtend om 9 uur in Alanya. Blijf tot vrijdagmiddag, dan weer terug naar Marmaris en zaterdag weer aan het werk.

Korte samenvatting: Het is heerlijk hier!!!!!!!!!

Tot zover m'n eerste update vanuit Turkije. Ben nog vanalles vergeten, maar dat komt de volgende keer wel. Zal niet zo lang wachten met de volgende log, promiss!!

Görüsürüz ve öptüm,
Aletta.

  • 02 Juli 2008 - 19:27

    Loura:

    Ik wil ook, ik wil ook ;-), maar heb de leeftijd niet meer ;-). Al ben ik nu wel Koos werkeloos .... dus tijd heb ik wel. Veel plezier. x

  • 06 Augustus 2008 - 12:17

    Nettie:

    Hé Aletta, we wachten met spanning op het vervolg!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Marmaris

Turkije 2008

Recente Reisverslagen:

15 September 2008

Time Flies!!!

02 Juli 2008

Kirmizi Beyaz, Türkiye'deyim!!

27 Mei 2008

There I go, again!!
Aletta

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 20924

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 20 Februari 2014

Bali & Australië

26 Mei 2009 - 31 Oktober 2009

Turkije 2009

28 Mei 2008 - 04 November 2008

Turkije 2008

10 Juli 2007 - 05 September 2007

Turkije 2007

Landen bezocht: